Third Grade Unit
Planner- English
Weekly Planner:
September 21--25, 2014
PYP
Transdisciplinary Theme: (PYP
Disiplinlerüstü tema): Who
We Are ( Biz kimiz)
PYP Unit: (PYP ünitemiz
): Rights and Responsibilities ( Haklar ve
Sorumluluklar )
Central Idea: (
Anafikir): A person’s choices have consequences. ( Bir kişinin
seçimleri
Key Concepts: (
Anahtar kavramlar): Responsibility – Function – Reflection (
Sorumluluk-İşlev-Dönüt )
Spotlight Units Name: (
Ders kitabında Ünitemiz ) My School( Okulum )
Focused
Concepts: ( Kavramlar ): Roles/Responsibilities – Dispute
resolution –Justice
Focused Attitudes: (
Tutumlar ): Commitment - Confidence –
Cooperation - Enthusiasm
Focused Learner
Profiles ( Öğrenen Profiller ): Inquirers – Thinkers
- Reflective
Teachers: (Öğretmenler ) :Medine Betül ER, Chantal Landry
|
What we want children
to learn ( Öğrencinin edinmesini
istediğimiz kazanımları )
|
How best
Will children learn
( Nasıl ve hangi yöntemle
öğrenecekler )
|
How will we know
What children have
Learned
( Neyi- ne kadar öğrendiklerini nasıl tesbit ederiz)
|
Notes for teachers
( Öğretmen notları )
|
||
Lesson No.
( Ders no)
|
Content
(içerik)
|
Specific expectations
(Genel Beklentiler)
|
Sample questions
(örnk sorular)
|
Student Activities
(öğrenci aktiviteleri)
|
Sample assessment
Strategies
Student
reflectıons (örnek değerlendirme stratejileri ve geri bildirimler)
|
Resources to be used
(Kullanılam kaynaklar)
|
Lesson 1
(1.Ders )
|
Assessment Test
(Değerlendirme
Testi)
|
By the end of the lesson students
are expected to be able to complete the test.
(Dersin sonunda öğrenciler testi
tamamlamış olacaklardır)
This lesson will focus upon the PYP learner profile
‘reflective’. Students will be required to ‘reflect’ upon what they have
previously learnt in order to answer the quiz questions.
|
Ø Complete the sentences with an
appropriate word.( Uygun kelimeyi bularak cümleleri tamamlayın)
Ø Listen and choose the correct
picture.( Dinleyin
ve doğru resmi seçin )
Ø Look at the picture and write what
you see.( Resme bkın v ne gördüğünüzü söyleyin)
|
Students will have the period to
write the test.(Öğrenciler testi belli bir zaman aralığında
tamamlayacaklardır)
|
Students are assessed as to whether
they remember specific vocabulary and material taught during the previous
school year.( Öğrenciler bir önceki sene öğretilen belirli kelimeleri
hatıralayabilmelerine gore değerlendirilir)
|
Test sheets
(Spotlight 1–
Post Test)
( Geçen yıl kullanılan kitabımızın
son değerlendirme testinin bir kez daha uygulanması)
|
Lesson 2
(2.Ders )
|
Get
to know your textbook
( Kitap tanıma quizi)
|
By the end of the lesson students
are expected to know the themes, format/layout of their new textbook.
( Dersin sonunda öğrencilerin
konuları,,nasıl işleneceklerini,yeni kitaplarının içeriği hakkında bilgi
edinmeleri amaçlanmktadır)
By the end of the lesson students
are expected to be able to share/ talk about what units and content they are
most interested in by completing a short questionnaire.
( Dersin sonunda öğrencilerilerden hangi üntelerin
olduğunu,en çok ilgilerini çeken ünitenin hangisi olduğunu kısa bir anket
yaparak bizlerle paylaşmalarını istedik)
This lesson will focus upon the PYP learner profile
‘inquirer’. Students will be required to inquire about the new book, asking
their peers and teachers when they do not understand something.
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘thinker’.
Students will be required to apply critical thinking to be able to find the
answers.
|
Ø How many units are there in your
textbook?(Kitabımızda kaç tane ünite var?)
Ø Look through your book, on what
page can you find an aquarium?(Kitabımıza göz atın,hangi sayfada bir akvaryum
var?)
Ø Find what time John’s soccer game
begins on p. 239?( sayfa 239 da John ‘un oyunun kaçta başlayacağını bulun?)
|
Students will be divided into
small groups and will be given a ‘textbook quiz’. They will need to work
together to find the answers to the quiz questions before the other groups. (Öğrenciler
küçük gruplara bölünerek,verilen kitap quizinin sorularını beraberce diğer gruplardan önce cevaplandırmaları
gerekecek)
Students will be given a short
questionnaire to complete after the quiz has ended to give their impression
of the textbook. (Quiz tamamlandıktan sonra kısa sorularla öğrencilerin
kitaplarıyla ilgili düşünceleri alınmış olacak)
|
Students are assessed as to whether
they can find the answers to the questions in the textbook.( öğrencilerimizin
sorulan soruları kitaplarına göz atarak cevaplandırmalarına gore
değerlendirildiler)
Students are assessed as to
whether they will be able to explain why they like a specific unit or
activity. (Öğrenciler belirli bir üniteyi yada aktiviteyi neden sevdiklerini
açıklayabilmelerine gore değerlendirildiler)
|
~ ‘Get to Know Your Textbook’ worksheet
( ‘Kitap hakkında bilgi edinme’’çalışma kağıdı.
~ Post quiz questionnaire
( 2.sınıf
değerlendirme kitabının son değerlendirme testinin tekrar ele alınması)
|
Lesson 3
(3.Ders )
|
My
School
(1.ünite Okulum )
|
By the end of the lesson students
are expected to know classroom vocabulary. ( Dersn sonunda öğrencilerin
sınıfta kullanılan eşyaların ingilizcelerini öğrenmeleri hedeflenir.)
By the end of the lesson students
are expected to identify classroom objects. ( Ders sonunda kendilerine
telafuz edilen eşyaları söyleyebilmeleri istenir)
By the end of the lesson students
are expected to read and recognize classroom vocabulary.( Ders sonunda sınıf
dilini kullanmaları beklenir.)
This lesson will focus upon the PYP learner profile
‘inquirer’. Students will be required to inquire about new vocabulary, asking
their peers and teachers when they do not understand something.
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘thinker’.
Students will be required to use and apply what they have learned in the
past.
|
Ø What is this?( Bu nedir?)
Ø Is this a ruler?( Bu bir cetvel
midir?)
Ø What is it for? ( Bu ne için
kullanılır?)
Ø Do you have scissors in your
pencil case?( Kalem kutunuzda makasınız var mı?)
|
Students will be divided into
small groups and they must try to name as many classroom objects as they can
together.
Students will be shown a Power
Point Presentation of classroom vocabulary.
Students will write the vocabulary
and draw pictures to help them remember. ( sınıfta öğrencdikleri kelimeleri
defterlerine yazar karşılarına hatırlamalarına yardımcı olacak resimleri
çizerler.)
Students will then practice what
they have learned in an activity called ‘Fly Swatter’. An image will be
displayed on the board and the student must find the correct word that
matches it, by hitting it with a fly swatter.
( Öğrenciler gruplar halinde
yarışarak kendilerine gösterilen resmin ingilizce karşılığını söylemeye
,yazmaya çalışır,buy olla eğlenerek öğrenirler.)
|
Students are assessed as to whether
they can, not only identity the classroom objects, but also recognize the
vocabulary correctly.
( Öğrencilerin sadece sınıfta
kullanılan eşyaların isimlerinin öğrenmeleri değil aynı zamanda kelimeleri de
doğru söyleyip yazmalarına gore değerlendirilirler)
|
~ Spotlight 2 p. 8
~ PowerPoint slides for activity
|
Lesson 4
(4.Ders )
|
My
School
(1.ünite Okulum )
|
By the end of the lesson students
are expected to demonstrate that
they know, and recognize classroom
vocabulary.
By the end of the lesson students
are expected to be able to answer questions about the story ‘Fun at School’.(
Ders sonunda öğrencilerin okunan hikayeyle ilgili soruları cevaplandırmaları
istenir.)
By the end of the lesson students
are expected to be able to follow the story as it is being read.( Derste
öğrencilerin hikayeyi okuyarak takip etmeleri istenir)
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘communicators’.
Students will be required to express ideas and information confidently and
effectively.
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘thinker’.
Students will be required to reflect upon their past experiences to relate to
the story.
|
Ø Who is this?( Bu kim?)
Ø In what grade is Naseem in?(Naseem
kaçıncı sınıfta?)
Ø What school subject does Ebony
like?( Ebony hangi dersi seviyor?)
Ø What are the girls doing?( Kızlar
ne yapıyorlar?)
Ø How often do the students water
the plant?( Öğrenciler bitkiyi ne kadar sıklıkla suluyorlar?)
Ø Where do Naseem and his friends
play?(Naseem nerede ve arkadaşları nerede oynuyorlar?)
|
Students will participate in
pronunciation activity called ‘Kaboom!’ to review the vocabulary. Students
will also be expected to demonstrate that they can identify the object. (
Kaboom oyunuyla öğrencilerin öğrenilen kelimelerin en doğru nasıl telafuz
edildiğini öğrenmiş olacaklar ve yazılı kelimelere karşılık gelen kelimeleri
gösterebileceklerdir)
Students will listen and follow
the story ‘Fun at School’ as it is being read to them. They will need to
demonstrate their understanding by answering comprehension questions. (
Öğrenciler önce hikayeyi dinleyecek,okuyacak ve sonra kendilerine sorulan
soruları cevaplandıracaklardır.)
|
Students are assessed as to whether
they can, not only identity the classroom objects, but also recognize the
vocabulary correctly.
Students are assessed as to whether
they can answer questions about the story and to what degree. ( öğrenciler
hikayeyle ilgili soruları cevaplandırabilmelerine gore değerlendirilir.)
|
~ Spotlight 2 p. 9-17
|
Lesson 5
(5.Ders )
|
My
School
(1.ünite Okulum )
|
By the end of the lesson students
are expected to demonstrate that
they can read the story on their
own with correct pronunciation.
By the end of the lesson students
are expected to demonstrate that
they understand by answering
questions when they are asked.
By the end of the lesson students
are expected to demonstrate that
they know and can identify
classroom vocabulary.
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘reflective’.
Students will be required to think about their own abilities to assess their
own strengths and limitations as language learners.
|
Ø Are the students happy or sad?(Öğrenciler
mutlu mu yoksa üzgünler mi?)
Ø In what class are the students in?(
Öğrenciler kaçıncı sınıftalar?)
Ø Do you think music class is fun?
Why?( Müzik dersinin eğlenceli olduğunu mu düşünüyorsunuz? Neden?
Ø Where is the playground?(Oyun
alanı nerede ?)
Ø Why is it important to read?(
Kitap okumak niçin önemli ?)
|
Students will be asked to read the
story on their own while teachers monitor and ask individual students to read
portions of the text out loud. ( de
Öğrencilerimizin aralarından biri hikayemizi yüksek sesle okurken
diğerlerinin de okunan sayfayı takip etmesi istenir)
Students will show the classroom
vocabulary they have learned by drawing a picture of their classroom and
labeling the objects they have studied.
|
Students are assessed as to whether
they can read the story fluently and with correct pronunciation. ( Öğrenciler
hikayeyi doğru bir telafuzla okuyabilmelerine gore değerlendirilirler)
Students are individually assessed
as to whether they can answer questions about the story and to what degree. (
öğrenciler okunan hikayeyle ilgili sorulara cevap verebilmelerine gore
değerlendirilirler)
Students are assessed as to whether
they can correctly identity and spell the classroom objects in their
drawings. ( öğrenciler çizdikleri eşyaları doğru bir şekilde yazarak ne
olduklarını söyleyebilmelerine gore
değerlendirilirler.)
|
~ Spotlight 2 p. 9-17
( Ders kitabımız Spotlight sayfa : 9-17 arası)
|
Lesson 6
(6.Ders )
|
My
School
(1.ünite Okulum )
|
By the end of the lesson students
are expected to know school locations and subjects. ( Ders sonunda öğrencilerin okulun
bölümlerini ve işlenen dersleri öğrenmeleri beklenir.)
By the end of the lesson students
are expected to identify school locations and subject. ( Ders aonunda
kendilerine telafuz edilen okul bölümü yada ders adını bildiğini ifade
edebilmesi beklenir)
By the end of the lesson students
are expected to read and recognize school locations and subject.(Ders sonunda
okul derslerini ve okulun bölümlerini doğru telafuzla okuması beklenir.)
This lesson will focus upon the PYP learner profile
‘inquirer’. Students will be required to inquire about new vocabulary, asking
their peers and teachers when they do not understand something.
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘thinker’.
Students will be required to use and apply what they have learned in the
past.
|
Ø Where do we eat lunch?
Ø ( Öğle yemeğimizi nerede yeriz?
Ø Who is the librarian?(Kitüphanede
kim çalışır?)
Ø In which class do I learn to add
and subtract? ( Toplama ve çıkarmayı hangi derste öğreniriz?)
Ø Do you like to study maths?(Matematik
çalışmayı seviyor musunuz?)
Ø In which class can I play
football? Where can I play?( Hngi derste futbol oynayabilirim?Nerede
oynayabilirim?)
|
Students will be shown a Power
Point Presentation of school subjects/ locations.
Students will then identify the
subjects by writing the vocabulary words next to the pictures on the handout
to them remember. ( Öğrenciler konuyla ilgili resimli bir sunum izler ve sunumdaki
ders isimleri ve okulun bölümleri ve eşyaları hatırladıkları kadar yazmaları
istenir)
Students will practice the
vocabulary they have learned in an activity called ‘Speed’. A description of
a subject or location will be given and the student must run to the board and
choose the correct word that corresponds with the description given. ( sunum
kullanılarak gösterilen resmin İngilizce karşılığını tahtaya koşarak seçmesi
istenir)
|
Students are assessed as to whether
they can, not only identity school subjects and locations, but also recognize
the vocabulary correctly. ( öğrenciler okul eşyalarını,okulda çalışan
kişileri ve çalıştıkları yerleri tanıyıp ifade etmelerine gore
değerlendirilirler )
|
~PowerPoint Presentation
~Activity Sheets
|
Lesson 7
(7.Ders )
|
My
School
(1.ünite Okulum )
|
By the end of the lesson students
are expected to demonstrate that they remember school locations, subjects and
classroom objects. ( Ders sonunda
öğrencilerin okulun bölümleri,kullanılan eşyalar ve derslerin
isimlerini öğrenmeleri beklenir.)
By the end of the lesson students
are expected to be able to act out different actions and use the vocabulary
correctly.
This lesson will focus upon the PYP learner profile
‘inquirer’. Students will be required to inquire about new vocabulary, asking
their peers and teachers when they do not understand something.
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘thinker’.
Students will be required to use and apply what they have learned in the
past.
|
Ø What is he doing?( O çocuk ne
yapıyor?)
Ø What part of the story is this?(
Bu hikayenin hangi bölümü)
Ø Where do you think she is running?(
O kızın nereye koştuğunu düşünüyorsunuz?)
Ø What do you think they are
reading?( Onların ne okuduğunu düşünüyorsunuz?)
Ø Do you like doing math?
Ø ( matematik çalışmayı
seviyormusunuz?)
|
Review the story and talk about
what the children are doing in the story and where. Ask the students whether
they enjoy doing these things or not and why. (Hikayemiz tekrar edilir
,resimlerde çocukların neler yaptıkları sorulur.bunu yapmayı öğrencilerimizin
de sevip sevmedikleri sorulur)
Students will be divided into
groups and then be given a page from the story that they must act out to the
class. Other students must guess what page they are acting out.(Öğrenciler gruplara bölünür,hikayeden
bir bölüm verilir öğrenciler bu bölümü canlandırmaya çalışırlar,diğerleride
ne yaptıklarını ifade etmeye çalışırlar.)
Students will play Charades to
practice different action verbs by miming. ( öğrenciler oynan oyunla bazı
fiilleri dramatize ederler )
|
Students are assessed as to whether
they understand different actions verbs by their ability to mime them and use
them correctly. (They can only use their bodies to make gestures and actions,
no talking and no props can be used.)
( Öğrenciler kendilerine söylenen
farklı fiiilleri anlayarak neyi ifade ettiğini drama yolu ile ifade ederler)
Örn: run denildiğinde koşması gibi…)
|
~ Spotlight 2 p. 9-17
~Miming Cards
( Hafıza kartları)
|
Lesson8
(8.Ders )
|
My
School
(1.ünite Okulum )
|
By the end of the lesson students
are expected to be able to complete the activities on p. 18-19 from the
textbook. ( Ders sonunda öğrencilerin
kitabımız 18-19 sayfalarındaki aktiviteleri tamamlamış olmaları istenir)
By the end of the lesson students
are expected to be able to retell the story in their own words.( Ders sonunda
öğrencilerin kendi kelimeleriyle hikayeyi birkere daha anlatmaları istenir )
By the end of the lesson students
are expected to be able to share what they like most about school and why and,
what their favorite/least favorite subject is.
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘communicators’.
Students will be required to express ideas and information confidently and
effectively.
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘thinker’.
Students will be required to use and apply what they have learned in the
past.
|
Ø Please tell me what Naseem is
doing?( Lütfen Naseem ‘in ne yaptığını bana söyleyin?)
Ø What does he like to do at school?(
Okulda en çok ne yapmayı seviyor?)
Ø What do you like to do at school?
Why?( Siz okulda en çok ne yapmayı seviyorsunuz? Neden?
Ø What is your favorite/ least
favorite school subject?( Senin okulda en çok veya en az sevdiğin konu nedir?)
Ø What is your favorite part in the
story? Why?
Ø ( Hikayenin en çok hangi kısmını
beğendiniz?Neden?)
|
Show pictures in the story and
have students explain them in their own words, first as a class and then
individually. ( Öğrencilere hikayenin sayfalarındaki resimleri kendi
ifadeleriyle önce grupça sonra bireysel olarak ifade etmeleri istendi.)
Do p. 18-19, in pairs,
individually or as a group depending on the level of the students. ( sayfa
18-19 u ikişerli gruplar halinde yada seviyelerine gore bireysel olarak
yapmaları istendi)
|
Students are assessed as to whether
they can answer verbally and in written form, the questions in the textbook.(
Öğrenciler kitapta yer alan soruları sözlü yada yazılı olarak
cevaplandırabilmelerine gore değerlendirilirler )
Students are assessed as to how
well they will be able to explain why they like a specific activity or
subject at school. ( Öğrenciler okulda beğendikleri bir konu yada aktiviteyi
neden beğendiklerini açıklamayabilmelerine gore değerlendirilirler )
|
~ Spotlight 2 p. 18-19
|
Lesson 9
(9.Ders )
|
Scavenger
Hunt( Post Box )Game
(Yönergeleri okuma ve
anlama,uygulamaya yönelik Posta Kutusu oyunu )
|
By the end of the lesson students
are expected to be able to complete the Scavenger Hunt by working together
with their classmates. (Ders sonunda öğrencilerimizin Posta kutusu
aktivitesini sınıf arkadaşlarıyla beraber çalışarak tamamlamaları istendi)
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘communicators’.
Students will be required to express ideas and information confidently and
effectively.(Pyp öğrenen profillerinden ‘’İletişim kuran’’a değinilerek
öğrencilerin bilgilerini cesaretli bir şekilde ifade etmeleri amaçlandı)
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘thinker’.
Students will be required to use and apply what they have learned in the
past.( Yine Pyp öğrenen profillerinden ‘ Düşünen ‘’ e değinilerek geçmişte
öğrendikleri bilgileri kullanmaları amaçlandı )
|
Ø What is this?(Bu nedir?)
Ø (Find the cafeteria and…(
Kafeterya yı bulun ve…)
Ø Go and see the librarian. ( Git ve
kütüphane çalışanını gör..)What is her name? ( Onun adı ne?)
Ø On what floor is the English
Department?( İngilizce Bölümü hangi katta?)
|
Students
will be divided into groups of 3-4 to complete the scavenger hunt activity around
the school.
( Okul içinde oynanancak olan bu
oyunda öğrenciler 3-4 li gruplar halinde Posta Kutusu aktivitesini tamamlamış
olacaklar)
|
Students are assessed as to whether
they can correctly answer the questions and finish the activity. They will
have to rely on previous lessons as well as what they remember from Grade 2.
( Öğrencilerimiz soruları doğru
bir şekilde cevaplandırarak ve aktiviteyi tamamlayarak değerlendirilecekler
ve 2.sınıfta edindikleri bilgiler daha önce işlenen derslere gore soruları
cevaplandırmış olacaklar)
|
~Scavenger Hunt Questions and Answer Sheet
|
Units
of Inquiry (Sorgulama Ünitesi )
|
Researching and seeking
information - Making connections between previous learning and current
learning – Exploring, wondering and questioning
( Araştırma yaparak bilgiye ulaşma-Önceki öğrenilenlerle yeni
öğrenilenler arasında bağlantı kurma –Keşfetme-Merak etme-Sorgulama)
|
|||||
Homework
( Ödev )
|
Wednesday : ( Çarşamba günü ödevi) : Signing
the assessment test jec/ Writing the school object worksheet ( Değerlendirme testinin imzalatılması ve
Küp üzerinde okulda kullanılan eşyaların adlarının yazılması )
Friday
: (Cuma günü ödevi ) : Practice
Book p. 5-7 ( çalışma kitabı sayfa 5-7 arasının yapılması)
|
|||||
Vocabulary
( Öğretilen kelimeler )
|
school
(okul), teacher ( öğretmen ), art(resim-sanat), crayon(boyalar ), book(kitap),
pencil(kalem), field trip(gezi), grade (sınıf-şube), class(sınıf), table(masa),
math(matematik), instruments(enstrumanlar), park(park), playground(oyun
alanı), music(müzik), plant(bitki), store, lunch(öğle yemeği), , home(ev), Picture(resim),
watercolors(suluboya), school bus(okul otobüsü), scissors(makas), ruler(cetvel),
calculator(hesap makinesi), pen(tükenmez kalem), history(tarih), geography(coğrafya),
science(fen), physical education (gym)(beden eğitimi), information technology
(computer)(bilgi teknolojileri), library(kütüphane), cafeteria(kafeterya),
hallway(koridor), washrooms(lavabolar), travel(seyahat etme)(, sing(şarkı
söylemek), eat(yemek yemek), draw(resim çizmek), paint(boyamak), write
(yazmak), read ( okumak)...
|
No comments:
Post a Comment