Sunday, 28 September 2014

Third Grade Unit Planner- English Weekly Planner: September 21--25, 2014


Third Grade Unit Planner- English
Weekly Planner:  September 21--25, 2014


PYP Transdisciplinary Theme:  (PYP Disiplinlerüstü  tema): Who We Are ( Biz kimiz)

PYP Unit: (PYP ünitemiz ): Rights and Responsibilities ( Haklar ve Sorumluluklar )
Central Idea: ( Anafikir): A person’s choices have consequences. ( Bir kişinin seçimleri
        
Key Concepts: ( Anahtar kavramlar): Responsibility – Function – Reflection ( Sorumluluk-İşlev-Dönüt )

Spotlight Units Name: ( Ders kitabında Ünitemiz ) My School( Okulum )
Focused Concepts: ( Kavramlar ): Roles/Responsibilities – Dispute resolution –Justice

Focused Attitudes: ( Tutumlar ): Commitment - Confidence – Cooperation - Enthusiasm
Focused Learner Profiles ( Öğrenen Profiller ): Inquirers – Thinkers - Reflective
Teachers: (Öğretmenler ) :Medine Betül ER, Chantal Landry
                                                                          








What we want children
to learn ( Öğrencinin edinmesini istediğimiz kazanımları )
How best
Will children learn
( Nasıl ve hangi yöntemle öğrenecekler )

How will we know
What children have
Learned  
( Neyi- ne  kadar öğrendiklerini nasıl tesbit ederiz)
Notes for teachers
( Öğretmen notları )
Lesson No.
( Ders no)
Content
(içerik)
Specific expectations
(Genel Beklentiler)
Sample questions
(örnk sorular)
Student Activities
(öğrenci aktiviteleri)
Sample assessment
Strategies
Student reflectıons (örnek değerlendirme stratejileri ve geri bildirimler)
Resources to be used
(Kullanılam kaynaklar)


Lesson 1
(1.Ders )
Assessment Test
(Değerlendirme Testi)

By the end of the lesson students are expected to be able to complete the test.
(Dersin sonunda öğrenciler testi tamamlamış olacaklardır)
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘reflective’. Students will be required to ‘reflect’ upon what they have previously learnt in order to answer the quiz questions.
Ø Complete the sentences with an appropriate word.( Uygun kelimeyi bularak cümleleri tamamlayın)
Ø Listen and choose the correct picture.( Dinleyin ve doğru resmi seçin )
Ø Look at the picture and write what you see.( Resme bkın v ne gördüğünüzü söyleyin)
Students will have the period to write the test.(Öğrenciler testi belli bir zaman aralığında tamamlayacaklardır)




Students are assessed as to whether they remember specific vocabulary and material taught during the previous school year.( Öğrenciler bir önceki sene öğretilen belirli kelimeleri hatıralayabilmelerine gore değerlendirilir)




Test sheets
(Spotlight 1–
Post Test)
( Geçen yıl kullanılan kitabımızın son değerlendirme testinin bir kez daha uygulanması)
Lesson 2
(2.Ders )
Get to know your textbook
( Kitap tanıma quizi)
By the end of the lesson students are expected to know the themes, format/layout of their new textbook.
( Dersin sonunda öğrencilerin konuları,,nasıl işleneceklerini,yeni kitaplarının içeriği hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmktadır)
By the end of the lesson students are expected to be able to share/ talk about what units and content they are most interested in by completing a short questionnaire.
( Dersin sonunda öğrencilerilerden hangi üntelerin olduğunu,en çok ilgilerini çeken ünitenin hangisi olduğunu kısa bir anket yaparak bizlerle paylaşmalarını istedik)
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘inquirer’. Students will be required to inquire about the new book, asking their peers and teachers when they do not understand something.
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘thinker’. Students will be required to apply critical thinking to be able to find the answers.
Ø How many units are there in your textbook?(Kitabımızda kaç tane ünite var?)
Ø Look through your book, on what page can you find an aquarium?(Kitabımıza göz atın,hangi sayfada bir akvaryum var?)
Ø Find what time John’s soccer game begins on p. 239?( sayfa 239 da John ‘un oyunun kaçta başlayacağını bulun?)
Students will be divided into small groups and will be given a ‘textbook quiz’. They will need to work together to find the answers to the quiz questions before the other groups. (Öğrenciler küçük gruplara bölünerek,verilen kitap quizinin sorularını  beraberce diğer gruplardan önce cevaplandırmaları gerekecek)

Students will be given a short questionnaire to complete after the quiz has ended to give their impression of the textbook. (Quiz tamamlandıktan sonra kısa sorularla öğrencilerin kitaplarıyla ilgili düşünceleri alınmış olacak)
Students are assessed as to whether they can find the answers to the questions in the textbook.( öğrencilerimizin sorulan soruları kitaplarına göz atarak cevaplandırmalarına gore değerlendirildiler)

Students are assessed as to whether they will be able to explain why they like a specific unit or activity. (Öğrenciler belirli bir üniteyi yada aktiviteyi neden sevdiklerini açıklayabilmelerine gore değerlendirildiler)
~ ‘Get to Know Your Textbook’ worksheet
( ‘Kitap hakkında bilgi edinme’’çalışma kağıdı.

~ Post quiz questionnaire
 ( 2.sınıf değerlendirme kitabının son değerlendirme testinin tekrar ele alınması)
Lesson 3
(3.Ders )
My School
(1.ünite Okulum )
By the end of the lesson students are expected to know classroom vocabulary. ( Dersn sonunda öğrencilerin sınıfta kullanılan eşyaların ingilizcelerini öğrenmeleri hedeflenir.)

By the end of the lesson students are expected to identify classroom objects. ( Ders sonunda kendilerine telafuz edilen eşyaları söyleyebilmeleri istenir)

By the end of the lesson students are expected to read and recognize classroom vocabulary.( Ders sonunda sınıf dilini kullanmaları beklenir.)

This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘inquirer’. Students will be required to inquire about new vocabulary, asking their peers and teachers when they do not understand something.
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘thinker’. Students will be required to use and apply what they have learned in the past.
Ø What is this?( Bu nedir?)
Ø Is this a ruler?( Bu bir cetvel midir?)
Ø What is it for? ( Bu ne için kullanılır?)
Ø Do you have scissors in your pencil case?( Kalem kutunuzda makasınız var mı?)
Students will be divided into small groups and they must try to name as many classroom objects as they can together. 

Students will be shown a Power Point Presentation of classroom vocabulary.
Students will write the vocabulary and draw pictures to help them remember. ( sınıfta öğrencdikleri kelimeleri defterlerine yazar karşılarına hatırlamalarına yardımcı olacak resimleri çizerler.)

Students will then practice what they have learned in an activity called ‘Fly Swatter’. An image will be displayed on the board and the student must find the correct word that matches it, by hitting it with a fly swatter.
( Öğrenciler gruplar halinde yarışarak kendilerine gösterilen resmin ingilizce karşılığını söylemeye ,yazmaya çalışır,buy olla eğlenerek öğrenirler.)
Students are assessed as to whether they can, not only identity the classroom objects, but also recognize the vocabulary correctly.
( Öğrencilerin sadece sınıfta kullanılan eşyaların isimlerinin öğrenmeleri değil aynı zamanda kelimeleri de doğru söyleyip yazmalarına gore değerlendirilirler)

~ Spotlight 2 p. 8

~ PowerPoint slides for activity


Lesson 4
(4.Ders )
My School
(1.ünite Okulum )

By the end of the lesson students are expected to demonstrate that
they know, and recognize classroom vocabulary.

By the end of the lesson students are expected to be able to answer questions about the story ‘Fun at School’.( Ders sonunda öğrencilerin okunan hikayeyle ilgili soruları cevaplandırmaları istenir.)

By the end of the lesson students are expected to be able to follow the story as it is being read.( Derste öğrencilerin hikayeyi okuyarak takip etmeleri istenir)

This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘communicators’. Students will be required to express ideas and information confidently and effectively.
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘thinker’. Students will be required to reflect upon their past experiences to relate to the story.

Ø Who is this?( Bu kim?)
Ø In what grade is Naseem in?(Naseem kaçıncı sınıfta?)
Ø What school subject does Ebony like?( Ebony hangi dersi seviyor?)
Ø What are the girls doing?( Kızlar ne yapıyorlar?)
Ø How often do the students water the plant?( Öğrenciler bitkiyi ne kadar sıklıkla suluyorlar?)
Ø Where do Naseem and his friends play?(Naseem nerede ve arkadaşları nerede oynuyorlar?)

Students will participate in pronunciation activity called ‘Kaboom!’ to review the vocabulary. Students will also be expected to demonstrate that they can identify the object. ( Kaboom oyunuyla öğrencilerin öğrenilen kelimelerin en doğru nasıl telafuz edildiğini öğrenmiş olacaklar ve yazılı kelimelere karşılık gelen kelimeleri gösterebileceklerdir)

Students will listen and follow the story ‘Fun at School’ as it is being read to them. They will need to demonstrate their understanding by answering comprehension questions. ( Öğrenciler önce hikayeyi dinleyecek,okuyacak ve sonra kendilerine sorulan soruları cevaplandıracaklardır.)
Students are assessed as to whether they can, not only identity the classroom objects, but also recognize the vocabulary correctly.

Students are assessed as to whether they can answer questions about the story and to what degree. ( öğrenciler hikayeyle ilgili soruları cevaplandırabilmelerine gore değerlendirilir.)

~ Spotlight 2 p. 9-17









Lesson 5
(5.Ders )
My School

(1.ünite Okulum )
By the end of the lesson students are expected to demonstrate that
they can read the story on their own with correct pronunciation.

By the end of the lesson students are expected to demonstrate that
they understand by answering questions when they are asked. 

By the end of the lesson students are expected to demonstrate that
they know and can identify classroom vocabulary.

This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘reflective’. Students will be required to think about their own abilities to assess their own strengths and limitations as language learners.


Ø  Are the students happy or sad?(Öğrenciler mutlu mu yoksa üzgünler mi?)
Ø  In what class are the students in?( Öğrenciler kaçıncı sınıftalar?)
Ø  Do you think music class is fun? Why?( Müzik dersinin eğlenceli olduğunu mu düşünüyorsunuz? Neden?
Ø  Where is the playground?(Oyun alanı nerede ?)
Ø  Why is it important to read?( Kitap okumak niçin önemli ?)
Students will be asked to read the story on their own while teachers monitor and ask individual students to read portions of the text out loud. (  de Öğrencilerimizin aralarından biri hikayemizi yüksek sesle okurken diğerlerinin de okunan sayfayı takip etmesi istenir)

Students will show the classroom vocabulary they have learned by drawing a picture of their classroom and labeling the objects they have studied.
Students are assessed as to whether they can read the story fluently and with correct pronunciation. ( Öğrenciler hikayeyi doğru bir telafuzla okuyabilmelerine gore değerlendirilirler)

Students are individually assessed as to whether they can answer questions about the story and to what degree. ( öğrenciler okunan hikayeyle ilgili sorulara cevap verebilmelerine gore değerlendirilirler)

Students are assessed as to whether they can correctly identity and spell the classroom objects in their drawings. ( öğrenciler çizdikleri eşyaları doğru bir şekilde yazarak ne olduklarını  söyleyebilmelerine gore değerlendirilirler.)


~ Spotlight 2 p. 9-17
( Ders kitabımız Spotlight sayfa : 9-17 arası)












Lesson 6
(6.Ders )












My School
(1.ünite Okulum )
By the end of the lesson students are expected to know school locations and subjects. (  Ders sonunda öğrencilerin okulun bölümlerini ve işlenen dersleri öğrenmeleri beklenir.)

By the end of the lesson students are expected to identify school locations and subject. ( Ders aonunda kendilerine telafuz edilen okul bölümü yada ders adını bildiğini ifade edebilmesi beklenir)

By the end of the lesson students are expected to read and recognize school locations and subject.(Ders sonunda okul derslerini ve okulun bölümlerini doğru telafuzla  okuması beklenir.)

This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘inquirer’. Students will be required to inquire about new vocabulary, asking their peers and teachers when they do not understand something.
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘thinker’. Students will be required to use and apply what they have learned in the past.




Ø  Where do we eat lunch?
Ø  ( Öğle yemeğimizi nerede yeriz?
Ø  Who is the librarian?(Kitüphanede kim çalışır?)
Ø  In which class do I learn to add and subtract? ( Toplama ve çıkarmayı hangi derste öğreniriz?)
Ø  Do you like to study maths?(Matematik çalışmayı seviyor musunuz?)
Ø  In which class can I play football? Where can I play?( Hngi derste futbol oynayabilirim?Nerede oynayabilirim?)

Students will be shown a Power Point Presentation of school subjects/ locations.
Students will then identify the subjects by writing the vocabulary words next to the pictures on the handout to them remember. ( Öğrenciler konuyla ilgili resimli bir sunum izler ve sunumdaki ders isimleri ve okulun bölümleri ve eşyaları hatırladıkları kadar yazmaları istenir)


Students will practice the vocabulary they have learned in an activity called ‘Speed’. A description of a subject or location will be given and the student must run to the board and choose the correct word that corresponds with the description given. ( sunum kullanılarak gösterilen resmin İngilizce karşılığını tahtaya koşarak seçmesi istenir)
Students are assessed as to whether they can, not only identity school subjects and locations, but also recognize the vocabulary correctly. ( öğrenciler okul eşyalarını,okulda çalışan kişileri ve çalıştıkları yerleri tanıyıp ifade etmelerine gore değerlendirilirler )

~PowerPoint Presentation

~Activity Sheets










Lesson 7

(7.Ders )



















My School
(1.ünite Okulum )












By the end of the lesson students are expected to demonstrate that they remember school locations, subjects and classroom objects. ( Ders sonunda  öğrencilerin okulun bölümleri,kullanılan eşyalar ve derslerin isimlerini öğrenmeleri beklenir.)

By the end of the lesson students are expected to be able to act out different actions and use the vocabulary correctly.

This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘inquirer’. Students will be required to inquire about new vocabulary, asking their peers and teachers when they do not understand something.
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘thinker’. Students will be required to use and apply what they have learned in the past.

Ø  What is he doing?( O çocuk ne yapıyor?)
Ø  What part of the story is this?( Bu hikayenin hangi bölümü)
Ø  Where do you think she is running?( O kızın nereye koştuğunu düşünüyorsunuz?)
Ø  What do you think they are reading?( Onların ne okuduğunu düşünüyorsunuz?)
Ø  Do you like doing math?
Ø  ( matematik çalışmayı seviyormusunuz?)

Review the story and talk about what the children are doing in the story and where. Ask the students whether they enjoy doing these things or not and why. (Hikayemiz tekrar edilir ,resimlerde çocukların neler yaptıkları sorulur.bunu yapmayı öğrencilerimizin de sevip sevmedikleri sorulur)
Students will be divided into groups and then be given a page from the story that they must act out to the class. Other students must guess what page they are acting  out.(Öğrenciler gruplara bölünür,hikayeden bir bölüm verilir öğrenciler bu bölümü canlandırmaya çalışırlar,diğerleride ne yaptıklarını ifade etmeye çalışırlar.)

Students will play Charades to practice different action verbs by miming. ( öğrenciler oynan oyunla bazı fiilleri dramatize ederler )
Students are assessed as to whether they understand different actions verbs by their ability to mime them and use them correctly. (They can only use their bodies to make gestures and actions, no talking and no props can be used.)

( Öğrenciler kendilerine söylenen farklı fiiilleri anlayarak neyi ifade ettiğini drama yolu ile ifade ederler) Örn: run denildiğinde koşması gibi…)
~ Spotlight 2 p. 9-17
~Miming Cards
( Hafıza kartları)









Lesson8
(8.Ders )











My School
(1.ünite Okulum )

By the end of the lesson students are expected to be able to complete the activities on p. 18-19 from the textbook.  ( Ders sonunda öğrencilerin kitabımız 18-19 sayfalarındaki aktiviteleri tamamlamış olmaları istenir)

By the end of the lesson students are expected to be able to retell the story in their own words.( Ders sonunda öğrencilerin kendi kelimeleriyle hikayeyi birkere daha anlatmaları istenir )

By the end of the lesson students are expected to be able to share what they like most about school and why and, what their favorite/least favorite subject is.

This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘communicators’. Students will be required to express ideas and information confidently and effectively.
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘thinker’. Students will be required to use and apply what they have learned in the past.

Ø  Please tell me what Naseem is doing?( Lütfen Naseem ‘in ne yaptığını bana söyleyin?)
Ø  What does he like to do at school?( Okulda en çok ne yapmayı seviyor?)
Ø  What do you like to do at school? Why?( Siz okulda en çok ne yapmayı seviyorsunuz? Neden?
Ø  What is your favorite/ least favorite school subject?( Senin okulda en çok veya en az sevdiğin konu nedir?)
Ø  What is your favorite part in the story? Why?
Ø  ( Hikayenin en çok hangi kısmını beğendiniz?Neden?)

Show pictures in the story and have students explain them in their own words, first as a class and then individually. ( Öğrencilere hikayenin sayfalarındaki resimleri kendi ifadeleriyle önce grupça sonra bireysel olarak ifade etmeleri istendi.)

Do p. 18-19, in pairs, individually or as a group depending on the level of the students. ( sayfa 18-19 u ikişerli gruplar halinde yada seviyelerine gore bireysel olarak yapmaları istendi)

Have students draw pictures showing what they like most at school. They should write a sentence describing their picture.( Öğrencilerin okulda en çok neyi sevdiklerini gösteren bir resim çizmeleri ve bunu ifade eden bir cümle yazmaları istendi.)
Students are assessed as to whether they can answer verbally and in written form, the questions in the textbook.( Öğrenciler kitapta yer alan soruları sözlü yada yazılı olarak cevaplandırabilmelerine gore değerlendirilirler )

Students are assessed as to how well they will be able to explain why they like a specific activity or subject at school. ( Öğrenciler okulda beğendikleri bir konu yada aktiviteyi neden beğendiklerini açıklamayabilmelerine gore değerlendirilirler )
~ Spotlight 2 p. 18-19








Lesson 9
(9.Ders )

Scavenger Hunt( Post Box )Game
(Yönergeleri okuma ve anlama,uygulamaya yönelik Posta Kutusu oyunu )
By the end of the lesson students are expected to be able to complete the Scavenger Hunt by working together with their classmates. (Ders sonunda öğrencilerimizin Posta kutusu aktivitesini sınıf arkadaşlarıyla beraber çalışarak tamamlamaları istendi)
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘communicators’. Students will be required to express ideas and information confidently and effectively.(Pyp öğrenen profillerinden ‘’İletişim kuran’’a değinilerek öğrencilerin bilgilerini cesaretli bir şekilde ifade etmeleri amaçlandı)
This lesson will focus upon the PYP learner profile ‘thinker’. Students will be required to use and apply what they have learned in the past.( Yine Pyp öğrenen profillerinden ‘ Düşünen ‘’ e değinilerek geçmişte öğrendikleri bilgileri kullanmaları amaçlandı )
Ø  What is this?(Bu nedir?)
Ø  (Find the cafeteria and…( Kafeterya yı bulun ve…)
Ø  Go and see the librarian. ( Git ve kütüphane çalışanını gör..)What is her name? ( Onun adı ne?)
Ø  On what floor is the English Department?( İngilizce Bölümü hangi katta?)
Students will be divided into groups of 3-4 to complete the scavenger hunt activity around the school.
( Okul içinde oynanancak olan bu oyunda öğrenciler 3-4 li gruplar halinde Posta Kutusu aktivitesini tamamlamış olacaklar)
Students are assessed as to whether they can correctly answer the questions and finish the activity. They will have to rely on previous lessons as well as what they remember from Grade 2.
( Öğrencilerimiz soruları doğru bir şekilde cevaplandırarak ve aktiviteyi tamamlayarak değerlendirilecekler ve 2.sınıfta edindikleri bilgiler daha önce işlenen derslere gore soruları cevaplandırmış olacaklar)
~Scavenger Hunt Questions and Answer Sheet
Units of Inquiry (Sorgulama Ünitesi )
Researching and seeking information - Making connections between previous learning and current learning – Exploring, wondering and questioning
( Araştırma yaparak bilgiye ulaşma-Önceki öğrenilenlerle yeni öğrenilenler arasında bağlantı kurma –Keşfetme-Merak etme-Sorgulama)
Homework
( Ödev )
Wednesday :  ( Çarşamba günü ödevi)   : Signing the assessment test jec/ Writing the school object worksheet  ( Değerlendirme testinin imzalatılması ve Küp üzerinde okulda kullanılan eşyaların adlarının yazılması )    
 Friday         :  (Cuma günü ödevi )        :  Practice Book p. 5-7 ( çalışma kitabı sayfa 5-7 arasının yapılması)
Vocabulary
( Öğretilen kelimeler )

school (okul), teacher ( öğretmen ), art(resim-sanat), crayon(boyalar ), book(kitap), pencil(kalem), field trip(gezi), grade (sınıf-şube), class(sınıf), table(masa), math(matematik), instruments(enstrumanlar), park(park), playground(oyun alanı), music(müzik), plant(bitki), store, lunch(öğle yemeği), , home(ev), Picture(resim), watercolors(suluboya), school bus(okul otobüsü), scissors(makas), ruler(cetvel), calculator(hesap makinesi), pen(tükenmez kalem), history(tarih), geography(coğrafya), science(fen), physical education (gym)(beden eğitimi), information technology (computer)(bilgi teknolojileri), library(kütüphane), cafeteria(kafeterya), hallway(koridor), washrooms(lavabolar), travel(seyahat etme)(, sing(şarkı söylemek), eat(yemek yemek), draw(resim çizmek), paint(boyamak), write (yazmak), read ( okumak)...



No comments:

Post a Comment